Home»Noutăți»Din păcate, România se află din nou la coada clasamentului privind formarea competențelor, accesul la educație sau infrastructura educațională

Din păcate, România se află din nou la coada clasamentului privind formarea competențelor, accesul la educație sau infrastructura educațională

0
Shares
Pinterest Google+
🇪🇺 Comisia Europeană a publicat Monitorul său pe Educație și Training în care se prezintă situația educației și formării continue la nivelul statelor membre. Din păcate, România este din nou la coada clasamentului privind formarea competențelor, accesul la educație sau infrastructura educațională. Discrepanțe accentuate de mutarea integrală, fără pregătire și investiții serioase în infrastructură și formarea profesorilor, a educației în online.
✅ Câteva din cele mai importante concluzii:
– în România, mediul din care provine copilul are o incidență mai mare decât în alte țări asupra accesului acestuia la educație
– suntem pe ultimul loc în termeni de acces la învățământul terțiar (doar 25,8%)
– mai puțin de 5% dintre românii adulți au acces la formare continuă
– avem un acces slab la infrastructura digitală și tehnologică pentru educație
– suntem pe primele locuri la abandonul școlar cu 15,3% dintre copii
– nivelul de analfabetism în România este mult peste media europeană
– accesul limitat a celor cu învățământ profesional la locuri de muncă
📚 Educația trebuie să devină o prioritate națională. Pentru aceasta, trebuie ca România să respecte recomandarea pe care am propus-o și pe care a aprobat-o Parlamentul European, de a aloca 10% din Planul Național pentru Relansare și Reziliență pentru creșterea calității în educație.
Previous post

Planul Național pentru Relansare și Reziliență este al României, nu al unui singur partid!

Next post

Parcursul european al Republicii Moldova trebuie să continue, iar România să rămână un partener loial și de încredere